Säännölliseen treeniin ja säntillisempään elämään palaamista on kestänyt nyt kuukausi. Neljän viikon tarkkailujaksoon on mahtunut melkoisen kattava otos meikäläisen normaalia elämää: pari perusviikkoa ja muutama sellainen pätkä, joiden jäljiltä tuntee jääneensä kiirejyrän alle.

Kolmosviikon hulinan jälkeen ounastelin että luvassa olisi iisimpää, mutta väärässä olin:

Treenit:
Ma: crossfit, 1,5 h (etukyykkyjä, leuanvetoja, farmarikävelyä), fillarointi 1 h, romwod 20 min
Ti: fillarointi 1 h, romwod 20 min
Ke: fillarointi 1 h, romwod 20 min
To: fillarointi 1 h, romwod 50 min
Pe: fillarointi 1 h
La: vetoharjoittelu 40 min, romwod 20 min
Su: kävely, romwod 20 min

Treenimielessä tästä viikosta ei jää kerrottavaa jälkipolville. Töitä oli niin paljon, että parina iltana päätin jäädä töihin lyhentämään to do -listaa treeneihin menemisen sijaan. Keskiviikkona olo oli aamusta asti naatti, joten tulin suoraan töistä kotiin lepäilemään. Perjantaina olisi ollut aikaa treeneille, mutta ei yksinkertaisesti huvittanut yhtään voimailla, joten lähdin duunikavereiden kanssa lasilliselle. Tein kuitenkin perjantaita lukuun ottamatta joka päivä liikkuvuustreenit, mistä olen erityisen tyytyväinen.

Jos ei hotsita juosta pitkään, kannattaa juosta vähän aikaa mutta tehokkaasti. Hyvin kohosi syke vetotreeneissä. Suunto 9 testissä Suunnolta.

Uni:
Arkiunet 5-8,5 h
Viikonloppu-unet 8-10 h

Heräilyä muutamana yönä, tuntui ettei kroppa ja pää kyenneet pysähtymään ollenkaan edes yöllä. Onneksi huonosti nukuttuja öitä seurasi aina sikeästi nukuttu yö, jottei väsymys päässyt painamaan liikaa.

Perjantaina skippasin salin ja valitsin sen sijaan Põhjalan Mistraal-ipan. Oli muuten hyvää.

Työn ja muun elämän suhde:
6 1/2. Ei hyvä viikko tässä suhteessa. Tekemistä oli paljon ja palavereja siihen päälle, yhtenä päivänä pääsin varsinaisen to do -listan kimppuun vasta kolmen jälkeen iltapäivällä.

Ravinto:
Tässä mielessä ihan onnistunut viikko. Fiksuja lounaita ja runsaita aamupaloja, mikä teki arjessa porhaltamisesta helpompaa.

Yleisarvosana viikolle:
8-. Kuvittelin että viikko olisi töiden kannalta iisimpi, mutta olin väärässä. Treeniä ei tullut hirveästi, mutta viikonloppu oli sopivassa suhteessa rentouttava ja tuottelias.

Edistystä: viime viikolla metsästä löytyi yksi sieni, nyt oli jo noussut tatteja ja rouskuja. Pitäisi varmaan hommata sienikirja, omat tunnistustaidot ovat vähän rajalliset.

Viikkoseuranta tämän projektin tiimoilta päättyy tähän. Oli havainnollista tarkkailla hieman seikkaperäisemmin arkeaan ja tekemistään, ja sain muutaman hyvän oivalluksenkin kuukauden aikana. Duunin ja muun elämän yhdistämisen pohdinta jatkuu kuitenkin edelleen. Minulta toivottiin lisää asiaa työmatkapyöräilystä, joten siihen on luvassa vinkkejä lähiviikkojen aikana. Ja jos on mitään mistä haluaisitte tietää lisää, niin huikatkaa ihmeessä, olen täällä teitä varten!

Lue lisää:
Viikkokatsaus 1
Viikkokatsaus 2
Viikkokatsaus 3

RSS
Facebook
Facebook
Instagram